הדרך הבטוחה להצלחה בניהול פיננסי לעסק

כידוע לכולנו , אנחנו נמצאים בתקופה של האטה במשק . העסקים הקטנים ברחבי הארץ ,מרגישים במהלך היום יום את הלחצים מכל הגורמים התלויים בעסק שלהם . הן מבחינת הבנקים , הספקים , הלקוחות , המתחרים וכו’ . במתכונת הנוכחית “החזק שורד” !

המשמעות האמיתית של החזק שורד בניהול פיננסי לעסק היא , שמי שישכיל לעשות שינויים בדרכי ההתנהלות השוטפת שלו בניהול העסק , ידע לקטוף את הפירות בטווח הקצר והארוך ובכך לשים את עצמו בנקודת חוזקה על שאר המתחרים בענף .

אז מהם דרכי הפעולה להצלחה פיננסית בעסק ?

הכנת תוכנית עסקית : הכנת תוכנית עסקית מפורטת שתגדיר בצורה פשוטה וברורה את הצעדים והמטרות של העסק ומנהליו. התכנית העסקית צריכה לגעת במספר נקודות ,ביניהם: ההיבט הכלכלי-פיננסי, האסטרטגי והשיווקי. על התוכנית להיות ריאלית וקלה ליישום ולתת תמונת מבט כוללת על העסק וצורת ניהולו.

   חתירה בלתי פוסקת להגדלת הכנסות ורווחים :  במסגרת ניהול העסק באופן עצמאי על המנהל לנסות להגדיל את ההכנסות (וכפועל יוצא גם את הרווחים) של העסק על בסיס קבוע. ניהול נכון של עסק יוודא שהכנסותיו אינן תלויות במוצר אחד בלבד. נסו להגדיל את מספר המוצרים הנמכרים ככל האפשר ובכך להקטין סיכונים (לא לשים את כל הביצים בסל אחד!). מעבר לכך, בפן השיווקי חשוב לוודא שהעסק מתפרסם במספר מדיות שונות על מנת להגדיל חשיפה. הדבר נכון במיוחד כשיוצאים לשוק עם מוצר חדש ורוצים להשיק אותו.

 מזעור עלויות והקטנת הוצאות העסק למינימום:  מומלץ לבחון על בסיס שבועי (או לכל הפחות חודשי) האם והיכן אפשר להוזיל עלויות. כשמנהלים עסק חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולוודא שאנחנו לא מוציאים כספים מיותרים.

ספקים של העסק : בהתנהלות מול ספקים, תמיד עדיף לעבוד מול מספר ספקים במקביל. כך אנחנו נמנעים מהתלות בספק ספציפי וגם מסוגלים להשוות מחירים בין הספקים השונים על מנת לאפשר לעצמנו להזמין מהספק בעל המחיר הנמוך ביותר.

ניהול מלאי :לגבי ניהול מלאי, מומלץ לנהל אותו באופן אחראי ומבוקר ולהגדיר לעובד ספציפי בעסק את ניהול המלאי כתפקיד ראשי ובמידה ואין עובדים ,תבוצע בדיקת כמות המלאי אחת לחודש לפחות ע”י בעל העסק. כך נוכל להבטיח החזקת מלאי אופטימלי בכל זמן נתון .

הסתכלות על דו”חות עסקיים : אחד ההיבטים החשובים של ניהול עסק , בין אם מנהלים עסק קטן, בינוני או חברה גדולה על בעל העסק או המנהל לדעת לקרוא ולנתח את הדו”חות העסקיים השונים שקיימים בכל עסק. בין דו”חות אלה נכללים 3 עיקריים : דו”ח תזרים מזומנים , דו”ח רווח והפסד ודו”ח מאזן בוחן.

הכנת דוח תזרים מזומנים :

תזרים מזומנים הינו התקבולים של העסק (כניסה של מזומנים לעסק שלנו) בניכוי התשלומים של העסק (יציאה של מזומנים מהעסק שלנו). הגדרה פשוטה זו הינה המפתח לניהול והתנהלות נכונה של העסק, ושליטה על תזרים המזומנים יכולה להיות ההבדל בין עסק כושל לבין עסק מצליח. לפי מחקרים שנעשו, בין 70% ל -80% מהעסקים החדשים שנפתחו לא יגיעו לשנתם החמישית!!! הסיבה לרוב אינה נעוצה במודל עסקי כושל אלה באי ניהול ושליטה על תזרים המזומנים.

מה המטרות  דוח תזרים המזומנים?

מטרת דוח תזרים המזומנים הינה לתת לבעל העסק שליטה על תמונת מצב המזומנים בעסק שלו ויכולת תכנון עתידית של תקבולים ותשלומים על מנת למנוע מצב של אי יכולת עמידה בתשלומים העתידיים השונים של העסק.

מאת:

אביחי חדד

מייסד ובעלים

המאמר היה מעניין? ספרו לנו

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מאמרים נוספים

WhatsApp chat

כאן מתחיל החיסכון

השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם :)

דילוג לתוכן